International conferences
Bernardi, M.L., Capone, R., Faggiano, E., Rocha, H. (2024, June) Exploring Pre-service Mathematics Teachers' Perceptions of Generative AI in Mathematics Education: A Pilot Study ICMET – International Conference on Math Education and Technology. Aveiro, Portugal.
Bernardi, M.L., Troilo, F., Capone, R., Faggiano, E. (2024, September) Teachers exploring the potential of generative AI in mathematics teaching, In 17th ERME Topic Conference – MEDA 4. ERME, Bari, Italy.
Bernardi, M.L., Troilo, F., Capone, R., Faggiano, E. (2025, February) Investigating the potential of GenAI as a scaffolding tool in Mathematics Education. CERME 14, Bolzano, Italy.
Botelho, M. C., & Rocha, H. (2024, July 11). O conhecimento profissional do professor na mobilização de diferentes representações com diferentes tecnologias. In International Conference in Information Technology and Education – ICITED'24. IADITI, Recife, Brasil.
Botelho, M. C., & Rocha, H. (2024, June 19). Representational fluency of mathematics teachers and the integration of different technologies. In International Conference on Math Education and Technology – ICMET. Universidade de Aveiro, Aveiro, Portugal.
Botelho, M. C., & Rocha, H. (2024, September). The role of teachers’ knowledge and the use of different technologies in the classroom. In 17th ERME Topic Conference – MEDA 4. ERME, Bari, Italy.
Botelho, M. C., Coelho, T., & Rocha, H. (2023, July 12). How the use of different technologies mobilises different domains of professional knowledge [Poster presentation]. In 13th Congress the European Society for Research in Mathematics Education – CERME 13. Budapest, Hungary.
Capone, R., Faggiano, E. (2024, July). Generative Artificial Intelligence Scaffolding Students' Understanding of Triple Integrals. ICME15 - 15th International Congress on Mathematics Education. Sydney, Australia.
Coelho, T., & Rocha, H. (2024, July 12). Conhecimento profissional interdisciplinar: divergências e convergências de dois modelos. In International Conference in Information Technology and Education – ICITED’24. IATIDI, Recife, Brazil.
Coelho, T., Botelho, M. C., & Rocha, H. (2023, May 5). Fluência representacional numa abordagem tecnológica em Matemática e Física. In VII International Conference on Teacher Education – INCTE23. Instituto Politécnico de Bragança, Bragança, Portugal.
Faggiano, E., Rocha, H., Capone, R. (2024, June) Pre-Service Teachers’ Initial Use of Generative AI as A Tool to Design and Implement Teaching Activities. ISYDE – Italian Symposium on Digital Education. Pavia, Italy.
Rocha, H. (2023, July). Models on teachers' knowledge to teach with digital technology: a systematics review. In Thirteenth Congress of the European Society for Research inMathematics Education (CERME13). ERME, Budapest, Hungry.
Rocha, H. (2024, 4 de setembro). The use of the TPACK framework on research about teachers’ knowledge to teach with digital technology. In 17th ERME Topic Conference – MEDA 4. ERME, Bari, Italy.
Rocha, H. (2025, February). Teachers' knowledge and technology: the global model. In 14th Congress of the European Society for Research inMathematics Education (CERME14). ERME, Bolzano, Italy.
Troilo, F., Bernardi, M.L., Capone, R., Faggiano, E. (2024, June). Collective Mathematical Discussions Boosted By the Use of Generative AI: a Pilot Study at Primary School. ISYDE – Italian Symposium on Digital Education. Pavia, Italy.
National conferences
Botelho, M. C., Coelho, T., & Rocha, H. (2023, novembro). Fluência representacional: A Matemática na resolução de problemas de Física - Representational fluency: Mathematics in Physics' problem solving. In Encontro de Investigação em Educação Matemática – EIEM 2023. SPIEM, Aveiro, Portugal.
Botelho, M. C., & Rocha, H. (2024, 17 de julho). Caracterização do conhecimento mobilizado por professores de matemática: Um estudo de caso com diferentes tecnologias. In XXXIV Seminário de Investigação em Educação Matemática – XXXIV SIEM. Associação de Professores de Matemática, Caldas da Rainha, Portugal.
Coelho, T., Botelho, M. C., & Rocha, H. (2023, 6 de julho). Conhecimento profissional do professor: A influência das perturbações tecnológicas no ensino de Matemática e Física. In XXXIII Seminário de Investigação em Educação Matemática – XXXIII SIEM. Associação de Professores de Matemática, Barcelos, Portugal.
Coelho, T., Botelho, M. C., & Rocha, H. (2023, 18 de novembro). Fluência representacional: a matemática na resolução de problemas de física. In Encontro de Investigação em Educação Matemática 2023 – EIEM 2023. Sociedade Portuguesa de Investigação em Educação Matemática, Aveiro, Portugal.
Coelho, T., & Rocha, H. (2024, 18 de julho). Trilhando caminhos interdisciplinares: Conhecimento profissional dos professores sobre a articulação disciplinar. In XXXIV Seminário de Investigação em Educação Matemática – XXXIV SIEM. Associação de Professores de Matemática, Caldas da Rainha, Portugal.
Rocha, H. (2024). Ensinar Matemática com tecnologia: uma versão preliminar do modelo Global do Conhecimento – Teaching Mathematics with technology: a preliminary version of the Global Knowledge model. In XXXIV SIEM – XXXIV Seminário de Investigação em Educação Matemática. APM, Caldas da Rainha, Portugal.
Rocha, H. (2024, November). Modelo Global do conhecimento: uma versão preliminar global knowledge model: a preliminary version. Encontro de Investigação em Educação Matemática – EIEM 2024. SPIEM, Porto, Portugal.
Talks in seminars
Botelho, M. C., & Rocha, H. (2024, March 23). Conhecimento para o ensino de matemática com tecnologia: Um estudo de caso com diferentes tecnologias. In Seminário de Educação Matemática. CICS.NOVA, Caparica, Portugal.
Botelho, M. C., Coelho, T. & Rocha, H. (2023, May 27). O uso da tecnologia em matemática e física: Um olhar sobre a fluência representacional do professor. In Seminário de Educação Matemática. CICS.NOVA, Caparica, Portugal.
Botelho, M. C., & Rocha, H. (2023, July 13). Estudo de caso sobre a caracterização do conhecimento mobilizado por professores de matemática com diferentes tecnologias. In Seminário de Educação Matemática. CICS.NOVA, Caparica, Portugal.
Coelho, T., Botelho, M. C., & Rocha, H. (2023, June 22). Perturbações tecnológicas no ensino de matemática e física. In Seminário TecTeachers. TecTeachers, Lisboa, Portugal.
Coelho, T., & Rocha, H. (2023, September 23). Para além das fronteiras disciplinares: O conhecimento profissional do professor em processo de articulação entre Físico-Química e Matemática. In Seminário Educação Matemática. CICS.NOVA, Caparica, Portugal.
Coelho, T., & Rocha, H. (2024, July 13). Conhecimento profissional dos professores sobre a articulação disciplinar: Trilhando caminhos interdisciplinares. In Seminário de Educação Matemática. CICS.NOVA, Caparica, Portugal.